PREGUNTES FREQÜENTS
Servei Ja sóc a casa
Què és?
És un servei pel qual estarem pendents de tu fins que ens avisis que et trobes a la teva zona de confort.
Com activar-lo?
Sol·licita un servei Estàndard (tarificació taxímetre).
Durant el trajecte sol·licita al teu taxista que vols utilitzar el servei “ja sóc a casa”. Una vegada estiguis a la teva zona de confort, notifica al taxista que pot finalitzar el servei i marxar.
Per notificar al taxista que pot marxar, realitza els següents passos:
Al peu de l’App tens 3 botons -> prem sobre el botó de l’esquerra amb la llegenda “Trucar” -> prem sobre el botó amb la llegenda “Ja sóc a casa”.
Com funciona?
Una vegada surtis del taxi, el taxista esperarà a les immediacions del teu destí fins que confirmis que ja pot finalitzar el servei i marxar.
Si transcorreguts 2 minuts el taxista no ha rebut notificació per part teva, aquest realitzarà una trucada al teu telèfon per confirmar que no es tracta d’un descuit. Recorda que la trucada del taxista es realitza a través d’una trucada pont en la qual el taxista no disposa del teu telèfon mòbil.
En cas de no poder contactar, serà la nostra Central de reserves la que intentarà localitzar-te i es valorarà realitzar una trucada al telèfon d’emergències 112.
Durant aquest període de temps el taxista romandrà a les immediacions del teu destí.
Té algun cost extra?
Sí. Es tarificarà el temps d’espera que passi fins rebre l’avís “ja sóc a casa”. L’import del temps d’espera és de 0,41€ per minut. Aquest servei no està disponible amb la contractació de la tarifa de preu tancat.
Comparteix l’estat del teu viatge
Què és?
Et permet compartir amb la gent que vulguis l’estat del teu viatge en temps real.
Com funciona?
Realitza la reserva del teu viatge. Si el viatge és immediat, disposaràs de la icona “Més” en el moment d’acceptar la petició. Si el viatge està programat, prem el botó de menú situat a dalt a l’esquerra per accedir a les teves reserves. Obre el teu viatge i prem en la icona del peu de l’app amb la llegenda «Més».
Després de prémer la icona “Més”, prem sobre la llegenda «Compartir trajecte». Ara selecciona l’aplicació amb la qual desitges compartir l’estat del teu viatge. Tria el contacte de destí i prem «Enviar».
Pots compartir l’estat del teu viatge les vegades que desitgis. També, la persona que rebi el teu missatge, podrà compartir-lo amb altres persones.
Té algun cost extra?
Compartir l’estat del teu viatge no té cap cost. És totalment gratuït.
¿Què és la TARIFA DE PREU TANCAT?
- Com puc contractar la TARIFA DE PREU TANCAT?
A través del teu dispositiu mòbil, sempre que tinguis instal·lada l’App Taxi Ecològic / Allmove.
- Si la TARIFA DE PREU TANCAT no m’interessa, què pasa?
L’App Taxi Ecològic / Allmove et donarà l’opció de realitzar el recorregut ja sigui amb la TARIFA DE PREU TANCAT o amb taxímetre. L’última paraula la tindràs tu, escollint l’opció que més t’interessi.
- Em poden cobrar suplements extres al servei de PREU TANCAT?
No. La TARIFA DE PREU TANCAT ja inclou tots els suplements que puguin ser d’aplicació. També inclou el pas pel Túnel de Vallvidrera si correspongués.
- Què més he de saber sobre aquesta TARIFA DE PREU TANCAT?
- Que el taxímetre marcarà la tarifa 3 i el preu 0.
- Que el preu tancat inclou el desplaçament que ha de realitzar el taxista per recollir-te i 5 minuts d’espera de cortesia una vegada el taxi es trobi en el punt de recollida.
- Que l’anul·lació del servei tindrà un cost de 8 euros si el servei s’anul·la passats 5 minuts des que tens un taxi assignat i s’està dirigint o ja es troba, en el punt de recollida.
- Si optes a la TARIFA DE PREU TANCAT has de saber que no pots realitzar parades intermèdies o canvis d’origen/destí.
- Que la ruta i itinerari a realitzar serà el que el/la conductor/a cregui oportú per realitzar el trajecte de la manera més eficient i segura.
- Que l’import mínim d’un servei immediat és de 8 euros.
- Que l’import mínim d’un servei amb reserva anticipada és de 8 euros.
- Que no estan inclosos els serveis de:
- Paqueteria / Missatgeria
- Transport de mascotes indistintament de la mida, tipus o anant en transportí.
- Quins són els mètodes de pagament?
- A través de l’App afegint una targeta bancària operativa.
- Pagament amb targeta bancària o sistema de pagament mòbil, directament al taxista a la finalització del trajecte.
- Pagament en efectiu, directament al taxista a la finalització del trajecte
Si necesites més informació, fes clic al següent enllaç: Tarifa de preu tancat (T3)
¿Què és una preautorització/retenció?
Quan sol·licitis un Taxi Ecològic / Allmove amb la tarificació de Tarifa de Preu Tancat, es realitzarà directament el càrrec de l’import contractat a la targeta seleccionada per al pagament.
En cas que sol·licitis un Taxi Ecològic / Allmove amb la tarificació a Taxímetre, es realitzarà una preautorització/retenció d’una quantitat equivalent a l’import màxim del preu estimat del teu viatge. Per exemple, si el viatge té un import estimat de 10,50 € a 11,30 €, l’import de la preautorització/retenció serà de 11,30 €. Aquesta quantitat serà retinguda a la teva targeta una hora abans de l’hora programada per la teva reserva. En cas que l’hora de recollida sigui inferior a aquest temps, la retenció es realitzarà de manera immediata.
La preautorització/retenció no és un càrrec definitiu, és una retenció temporal que es retornarà a la finalització del trajecte. Si l’entitat financera no accepta el càrrec de preautorització/retenció, el viatge serà cancel·lat. Si necessites més detalls, has de contactar amb el banc emissor de la targeta.
Aleshores, què passa quan finalitza el meu viatge?
En el cas d’haver seleccionat la tarificació a Taxímetre, un cop finalitzat el viatge, es realitzarà el cobrament de l’import real a la targeta indicada per a aquest servei. S’alliberarà aleshores la quantitat corresponent a la preautorització/retenció. Si el cobrament del viatge es realitza de manera satisfactòria, tan sols veuràs el càrrec de l’import definitiu del viatge, desapareixerà del teu historial el moviment de la quantitat retinguda en el seu moment en concepte de preautorització/retenció.
Si havies seleccionat la tarificació de Tarifa de Preu Tancat no has de preocupar-te per res ja que l’import del trasllat s’havia carregat en el moment de realitzar la reserva del viatge.
Aleshores, per què hi ha dos càrrecs al meu compte?
I què passa si anul·lo el viatge?
Si anul·les el viatge sense cost addicional (llegeix l’article “Puc anul·lar el meu viatge sense cost addicional?”), la preautorització/retenció serà alliberada immediatament. Aquest apunt desapareixerà del teu compte bancari.
En el cas d’anul·lació sense cost addicional, d’un trajecte sol·licitat amb Tarifa de Preu Tancat, l’import serà retornat immediatament al teu compte bancari.
Puc anul·lar el meu viatge sense cost addicional?
A Taxi Ecològic / Allmove pots anul·lar el teu viatge sense cost addicional si encara no tens un taxi de camí. En el cas de tenir un taxi de camí, pots anul·lar el teu viatge sense cost addicional dins els primers 5 minuts des que tens un taxi assignat, i pots visualitzar a l’App que es dirigeix al punt de recollida. En el cas de les reserves:
Servei estàndard preu taxímetre o preu tancat – cancel·lació sense cost addicional quan aquesta es cursa dins els 5 primers minuts amb vehicle assignat, o anterior.
Servei de Paqueteria – cancel·ació sense cost addicional quan aquesta es cursa dins els 5 primers minuts amb vehicle assignat, o anterior.
Servei Premium, 6pax, Vehicle adaptat – cancel·lació sense cost addicional quan aquesta es cursa emb una antelació mínima de 45 minuts respecte l’hora de la reserva.
Cost cancel·lacions fora de temps:
Servei immediat | Servei reservat amb hora | |
---|---|---|
Servei estàndard preu taxímetre | 10€ | 15€ |
Servei estàndard preu tancat | 8€ | 8€ |
Servei de paqueteria | 15,80€ | 16,90€ |
Servei Premium o 6pax | 25€ | 25€ |
Servei Adaptat | 30€ | 30€ |
Què és el Servei Priority?
El Servei Priority t’ofereix prioritat en l’assignació d’un taxi en moments d’alta demanda. L’import del trasllat per a un client Priority és exactament el mateix que en circumstàncies normals. Per gaudir del Servei Priority és tan simple com sol·licitar i pagar els teus viatges via App. Introdueix la teva targeta de crèdit, dèbit o prepagament a l’App Allmove a través dels següents passos:
- Botó MENU -> Pagament -> +/- Afegir o eliminar targetes -> Afegir nova targeta
- Introdueix les dades requerides de la teva targeta y fes clic a REGISTRAR TARGETA.
La teva tranquil·litat i seguretat és el nostre principal compromís. Per aquest motiu, la nostra passarel·la de pagament segur online és Comercia Global Payments de Caixabank.
La geolocalització no funciona. L’origen no coincideix amb la meva posició.
Quan utilitzis el GPS, intenta connectar-te a una xarxa WiFi per millorar la localització. Si vols conèixer com millorar la localització GPS, fes clic en el desplegable ‘¿Com puc millorar la meva geolocalització?’.
Si desitges utilitzar el GPS en lloc d’introduir l’adreça de recollida manualment, has de saber que el conductor es dirigirà al punt de recollida indicat pel GPS. El taxista sempre intentarà localitzar-te via telèfon en cas de no trobar-te.
Una altra opció molt vàlida és que siguis tu qui comuniqui al taxista que desitges que sigui aquest qui es posi en contacte amb tu. Aquesta acció es porta a terme des de l’App a través de la icona del telèfon i seleccionant l’opció SOL·LICITAR QUE EL CONDUCTOR EM TRUQUI. Aquesta acció no comporta cap cost al client.
Et recordem que la geolocalització de l’App Taxi Ecològic / Allmove utilitza el mapa i motor de Google Maps, i que en el cas d’una mancança d’efectivitat a l’hora de posicionar-te en el punt real de recollida, hauries de recórrer a millorar la teva ubicació tal i com pots veure a l’article anteriorment mencionat ‘¿Com puc millorar la meva geolocalització?’.
Pots comprovar si la ubicació dóna error accedint a l’aplicació Google Maps i comprovant en quina localització t’ubica.
Com puc millorar la meva geolocalització?
La manera més fiable de comunicar el punt de recollida a l’App és introduint de manera manual l’adreça de recollida o buscant pel nom del lloc (per exemple, Hotel Arts).
No obstant això, de vegades és possible que desitgis enviar la teva ubicació actual com a punt de recollida. És possible que depenent d’on et trobis, la ubicació no sigui del tot exacta. Intenta aleshores connectar-te a una xarxa WiFi. També pots millorar la ubicació realitzant els següents passos:
App Android: Ves a ‘Ajustos’ -> ‘Localització’ i selecciona el mode desitjat. Recorda que el mètode GPS és el més precís però farà que consumeixis més bateria. Les altres alternatives són menys precises però no afectaran tant a l’autonomia de la bateria.
App IOS: Ves a ‘Ajustos’ -> ‘Privacitat’ -> ‘Serveis de localització’ assegurant-te que la localització està activada i permesa a l’App Taxi Ecològic / Allmove.
Recorda que en el cas de no haver-te geolocalitzat correctament, pots demanar al taxista que et truqui prement la icona del telèfon i seleccionant l’opció SOL·LICITAR QUE EL CONDUCTOR EM TRUQUI. Aquesta acció no comporta cap cost cap al client.
Puc rebre factura per cada trasllat realitzat?
Sí. Si realitzes el pagament del servei a través de l’App rebràs, via mail, una Factura Simplificada i el seu albarà a la finalització del trajecte.
Podràs rebre una Factura Completa si prèviament has activat l’opció “vull factura” i has complimentat les dades fiscals corresponents.
Per activar aquesta opció ves al menú de l’aplicació -> perfil -> activar opció “vull factura”.
Podràs modificar les dades fiscals sempre que vulguis, però recorda fer-ho abans de finalitzar el trajecte per tal que constin les dades de facturació que t’interessi.
Per rebre la factura i l’albarà del servei serà imprescindible que tinguis el compte de correu validat. En el moment de creació del teu compte et vàrem remetre un mail per validar-lo. En cas que no ho estigui pots demanar un nou mail de validació a info@taxiecologic.com
Què significa que la meva reserva està “Pendent” o “Cancel·lada”?
El servei de lloguer és exclusiu per als clients de TaxiEcològic o MFlex. “Pendent” significa que estem verificant la teva sol·licitud i “Cancel·lada” significa que no hem pogut trobar informació sobre la persona que està fent la reserva en el nostre històric de clients.
Puc utilitzar el meu compte d’empresa de TaxiEcològic per fer la reserva?
Ara mateix no. Estem treballant per millorar el nostre servei, però inicialment, el servei de lloguer només permet el pagament amb targeta. Dit això, pots procedir a fer la reserva mitjançant una targeta i sol·licitar la factura a nom de l’empresa durant el procés de reserva.
On puc recollir i retornar els cotxes?
Actualment, el servei de lloguer opera des de les instal·lacions de CochesBBB a Barcelona, Carrer Lima 21, 08030. És important saber que el client ha de recollir i retornar el cotxe sempre a la mateixa ubicació.
Quins són els horaris d’entrega i devolució?
Pots recollir i tornar un cotxe des de les 8:30 del matí fins a les 13:00 o de 16:00 a 18:30. Les nostres instal·lacions estan obertes de dilluns a divendres.
Quins són els horaris d’atenció telefònica?
Pots contactar amb MFlex, empresa proveïdora del servei de lloguer, de dilluns a divendres de 9:00 a 13:30 i de 14:30 a 18:00.
El servei d’assistència de l’asseguradora està disponible les 24 hores i es pot contactar directament des de l’aplicació un cop feta una reserva.
Hi ha algun mínim de dies de reserva, màxim o terminis?
Per poder reservar un dels nostres cotxes, hauràs de procedir-hi amb un mínim de dos dies de marge. La reserva mínima és de dos dies i la reserva màxima contemplada és de trenta dies.
Puc ampliar la meva reserva?
Des de l’aplicació, un cop aprovada la teva reserva, tindràs l’opció d’ampliar-la si ho desitges. Des de la secció de reserva, a la qual pots arribar des del menú o des de l’historial, podràs seleccionar “Ampliar reserva” per fer la sol·licitud. Tingues en compte que aquesta sol·licitud haurà de ser aprovada pels nostres agents.
Què em cobren el dia de recollida del vehicle?
El dia de la recollida del vehicle NO ES COBRARÀ CAP DIPÒSIT. Es realitzarà una retenció en concepte de garantia d’entre 300€ i 800€ depenent del vehicle llogat per si hi hagués algun problema al retornar-lo (p. ex., dipòsit benzina buit, tapisseria malmesa,…).
Se m’ha de cobrar per franquícia?
No es realitzaran cobraments per franquícia a la targeta. En cas de trobar danys, la qualificació econòmica d’aquest es descomptarà del dipòsit retingut en concepte de garantia. Una alternativa, si ho prefereixes, és seleccionar la modalitat d’assegurança “A tot risc”.
Per a què serveix el dipòsit?
Com tots els serveis de lloguer, cobrem un dipòsit per assegurar-nos que podem fer front a costos inesperats en el moment de devolució del vehicle (per exemple, que el cotxe sigui retornat uns dies més tard del previst).
Això és habitual en totes les empreses de lloguer, però de manera transparent, nosaltres ho indiquem a l’inici del procés de reserva. El dipòsit es tornarà pocs dies després de la finalització del contracte si no ha hagut cap inconvenient.
Com funcionen les diferents modalitats d’assegurances?
En el moment de fer la reserva podràs seleccionar entre dues modalitats d’assegurança:
* Tot risc amb franquícia de 300€. En cas d’ocórrer algun sinistre, el client abonarà l’import de la franquícia per cadascun dels comunicats d’accident ocorreguts.
* Tot risc 100%. Per un cost addicional de 25€/dia, MFlex assumirà el cost de tots els danys que es puguin ocasionar al vehicle contemplats als termes i condicions del contracte. El cobrament d’aquesta opció es durà a terme en el moment de la reserva. Aquesta modalitat no requereix el bloqueig d’una franquícia.
Quin cotxe estaré llogant?
El cotxe que llogues és el cotxe que t’oferirem. En certes ocasions, molt puntuals, pot ser necessari substituir-lo. En aquests casos, podràs veure la informació actualitzada a l’aplicació i rebràs un cotxe equivalent.
Com funciona el procés d’entrega i devolució?
El procés d’entrega i devolució està automatitzat de manera que, quan arribi el dia i l’hora de la reserva, només hauràs d’anar a la instal·lació pertinent per recollir o retornar el cotxe.
A la instal·lació et guiaran pel procés, revisant el cotxe i, finalment, fent lloc a la signatura dels contractes.
Amb quin nivell de gasolina haig de retornar el vehicle?
En rebre el cotxe, juntament amb els nostres agents, es seleccionarà el nivell de gasolina amb què has rebut el cotxe. El nivell de gasolina en la devolució ha de ser el mateix que en la entrega. Si no és el cas, es procedirà al cobrament de la gasolina així com un extra per a la gestió del tràmit.
Què passa si perdo o trenc un accessoris?
Si en fer la reserva has seleccionat algun accessoris, aquest se’t lliurarà juntament amb el cotxe. Un cop ens tornis el cotxe, si hi hagués algun problema amb aquests accessoris, es procediria al cobrament del valor dels mateixos directament del dipòsit abonat.
En cas de trobar danys, es realitzarà un cobrament que serà descomptat del dipòsit el dia de l’entrega del vehicle. Una alternativa, si ho prefereixes, és seleccionar la modalitat d’assegurança “A tot risc”.
Quan rebré el dipòsit / franquícia?
Si durant el desenvolupament del teu lloguer no ha hagut incidències, en tornar el cotxe s’iniciarà el procés de devolució. En general, els diners estaran de tornada al teu compte en menys de 7 dies. Això podria allargar-se en cas de targetes estrangeres.
On trobo el meu contracte?
Un cop recullis o tornis un cotxe, podràs trobar una còpia del contracte dins de l’aplicació. Si accedeixes a la teva reserva, des del menú lateral o històric, hi trobaràs una secció de contractes des d’on descarregar-lo.
Què passa si no retorno el cotxe a temps?
Som conscients que sempre pot haver-hi imprevistos. Per això, no et preocupis si et retrasses una mica en la teva devolució. Dit això, si el retard és superior a unes poques hores, ens veurem obligats a cobrar el diferencial. Així mateix, si el retard implica que les nostres instal·lacions ja estan tancades, haurem de valorar que el cotxe ha estat retornat amb un dia de retard.
Fins on puc anar amb el cotxe?
El nostre servei contempla un ús diari del vehicle màxim de 150 km per dia. En cas de superar en conjunt aquest número, es procedirà al cobrament del diferencial.
Així mateix, només està permesa la conducció en territori nacional.
Puc cancel·lar la meva reserva?
Per descomptat. Totes les reserves es poden cancel·lar directament des de l’aplicació. Dit això, tingues en compte que si la cancel·lació es produeix amb menys de 48 hores de marge, només es farà una devolució parcial del 50% de la reserva. Si la cancel·lació es produeix amb menys de 24 hores, no es procedirà a cap devolució sobre l’import del lloguer. D’altra banda, en el moment de la cancel·lació, s’iniciarà el tràmit per tornar l’import del dipòsit i la franquícia, que pot trigar entre 3 i 7 dies a completar-se.
Què he de fer en cas d’incidència o accident?
En la teva reserva, a la qual pots accedir des del menú lateral o històric, disposaràs d’una secció d’ajuda. Des d’allà disposaràs de dos contactes, el de l’asseguradora, per als casos d’accident, i el de MFlex, per quan tinguis dubtes sobre el servei.